Terapia ręki dla dzieci 5-6-letnich
Terapia ręki jest skierowana do dzieci 5-6-letnich, które:
• mają trudności manualne ( kłopot z wiązaniem sznurowadeł, zapinaniem guzików, nawlekaniem koralików, układaniem drobnych przedmiotów),
• mają trudności grafomotoryczne ( kreślą niedokładne szlaczki, nie lubią wycinać, rysować, lepić, ich rysunki często sprawiają wrażenie niestarannych),
• mają osłabione mechanizmy równoważne (kłopot z jazdą na rowerze, hulajnodze, staniem na jednej nodze), niezgrabność ruchową, brak koordynacji ruchowej,
• mają nieprawidłową postawę podczas pracy przy stoliku,
• nieprawidłowo trzymają narzędzie pisarskie,
• mają trudności z dostosowaniem szybkości ruchów do zadania, które należy wykonać (są zbyt wolne, albo za szybkie).
Cele:
• poprawa i usprawnienie precyzyjnych ruchów rąk,
• poprawa sprawności manualnej,
• ingerencja w sprawność grafomotoryczną,
• wzmocnienie koncentracji,
• poprawa umiejętności chwytu,
• rozwijanie umiejętności planowania ruchu,
• poprawa koordynacji oko–ręka,
• nauka przekraczania linii środka ciała,
• pobudzenie czucia powierzchownego i głębokiego.
Prowadząca:
- M. Osiecka – pedagog.